27 juni 2011

Vacker den som vackert gör

Inspirerad av trenden med bokstäver, ord, citat etc som varit ett längre tag ville jag prova att trycka egna brädor.
Lite fantasilöst kanske, men det blev namn på två geografiska ställen som betyder mycket för mig. Efter namnen försökte jag göra en snöstjärne-schablon, gick ju så där... :(
Sen skulle jag trycka texten "I det enkla bor det vackra", men skylten var visst för liten, så det blev lite knas...
Sen blev det en skylt med ett ord som många människor behöver påminnas om ibland.
Lite på sniskan så rymtes det. Tycker om orden.
Svårt var det att trycka bokstäverna, att pensla på lagom mycket färg för att det inte skulle flyta ut men samtidigt skulle bokstäverna synas.
Gillar inte riktigt typsnittet men gillar pysslet och vill testa mer. Övar jag så lär jag mig väll?
En som trycker många fina skyltar och som jag handlat en fin skylt av är Therese. Kika in så får ni se!

2 kommentarer:

Helen sa...

Hur har du tryckt texten? Är det någon typ av stämplar?

Krajamaria sa...

Helen!
Jag har använt mig av stämplar och vanlig hobbyfärg.