14 juni 2011

Tidstjuvar från syrummet

Mitt fina hus fick ny panel i slutet av vintern och innan midsommar ska det hinnas målas.
Lite längre än vad som syns på bilden har vi kommit nu.
Givetvis målar jag mitt hus med slamfärg! Vägrar att skrapa i framtiden. :)
Lite pyssel ute blir det iaf nu.
Min första odlingslåda någonsin planterades med jordgubbsplantor, 6 små nya och 9 gamla revföryngrade som blev kvar efter förra hyresgästen (aningens snålt att gräva upp alla plantor och flytta med de...).
Blir det en varm solmogen röd jordgubbe i år är jag nöjd! :)
Fungerar det bra blir det nog fler pallkragar att odla i till nästa år.
En prototyp till ett miniväxthus har jag gjort på lastpallar med uppresta gamla (skitiga ser jag) fönster som väggar. Har planterat ut två tomatplantor och sått sallad i balkonglådan.
Dagens tema; man tar vad man har och är nöjd med det! :)

Inga kommentarer: