28 juni 2011

Rosor är inte alltid röda...

En mindre vacker pall fanns i huset innan renoveringen.
En pall tapetserad och målad i flera lager,
mörka murriga färger.
Det översta tapetlagret var slitet, urskinet och inte så fint tycker jag.
Lager två gillar jag mycket, men den tapeten gick sönder.
Lager tre blev för mycket, gillade den bruna blanka färgen på pallen innan, men när den knalliga färgen oreange kom fram så bestämde jag mig att måla pallen ljus.
Ner i källarens grovpysselrum :)
fram med överblivna färgslattar från renoveringen av huset.
Riktigt vit och matt pall.
Så har pallen stått i källaren någon månad innan jag bestämde mig för hur den skulle dekoreras.
Fyndade på Kupan en bok med fina färgbilder över "Lövfällande buskar och träd"
Valde rosor i olika färger och limmade på med decoupagelim.
Sen ett lager mattlack (som inte riktigt torkat på bilderna). Samma lack som jag använd på det fina furugolvet från Föllinge.
Jag är nöjd med pallen, men vet inte vart jag ska göra av den nu...hittar inte den rätta platsen för den hemma.

Inga kommentarer: