03 juni 2011

Arbetsförmåner utan beskattning!

I mitt arbete finns några förmåner som Skatteverket ännu inte kommit på att ta ut något förmånsvärde för;
frisk luft, motion och matfynd! :)
För några veckor sedan var jag ute med en trevlig markägare i många timmar. Den här mannen gav mig ett bra tips när man är ute i skog och mark och gör fina matfynd som man vill ta med sig hem. På mataffären kunde man köpa nätpåsar (han hade nog inte förstått att deras eg syfte var att tvätta underkläder i) som man lätt kunde ha i fickan och ta upp vid behov och fylla med de läckra svampar som växer i skog och till fjälls.
Jag gillade idén, men inte att ta en tvättpåse till det...så givetvis sydde jag mig en egen liten nätpåse.
Jag vet att det finns många åsikter om man ska äta dessa stenmurklor eller ej, då de är giftiga. Men jag tycker det är den godaste svampen av alla och förväller den 3x10 minuter i rikligt med vatten.
Så gott att steka sen i smör och lägga på en knäckemacka, eller stuva i grädde och äta till en bit älgkött...Smaskens!
Korg fungerar också, men bara när man planerar gå ut och plocka svamp, annars är de ganska otympliga att bära på...
Önslar alla er som kikar in här en bra helg med mycket friskluft och kreativitet!

Inga kommentarer: