15 maj 2011

Rapport från syhelgen

Oj vad symaskinerna har gått varma i helgen på Lanthandeln i Krokom!
Mängder med tyger, spetsar, mönster, idéer...
Tack alla ni härliga brudar som gjorde helgen så bra!
Ett av plaggen jag sydde var den kermitgröna tunikan i frotté.
Tyget är fyndat på Kupan för några år sedan och var då ett madrassskydd.
Hade nyligt en idé att göra en onepiece till lillasyster, men tyvärr var det ett stort vävfel mitt i stora tygstycket så den blev lila istället.
Men till min tunika räckte den (nästan med en liten liten iskarvad bit på någon cm2).
Det blommiga bandet/smala duken är också ett loppisfynd.
Färgen är härligt grön, frotté är mysigt material att ha på sig. Tunikan får nog hänga til sig ett tag och ev blir det någon justering för att jag ska använda den...kanske...
Materialet till tunikan har kostat mig endast 50 kr!
Gillar verkligen när jag gör tygfynd! :)
Flera sydda plagg visar jag under veckan som kommer.
Vill du se fler bilder redan nu så kika in hos MaritIrene som bloggat om helgen redan.
Har flera idéer på kläder jag vill sy. Men först ska jag sy de fyra stolsöverdragen till K i Småland. Något jag gruvar mig för och därför inte tagit tag i ännu...

2 kommentarer:

Therese sa...

Vilken härlig kreation!!! Å så skoj att träffas och sy tillsammans :-) Kram

Marit Irene sa...

Tackar dig för helgen och att du linkade till min blogg.