23 maj 2011

Nu gjuter vi betong!

Och inte är det betong till min uteplats, utan en massa roliga, "smått onödiga men roliga att ha" saker.
Avslutning på vår kreativa cirkel/syjuntan.
Jag hade med mig diverse olika formar att fylla; glaskupa till en lampa, sockerkaksform, nederdelen till en blomspruta, plastlådor, isformar...
Efter någon minuts funderande hämtade jag stövlarna i bagaget på bilen och gjöt även i de...Tur att min arbetsgivare ger mig ett par nya. :)
Vanliga plasthandskar fyllde vi med betong och hade välldigt roligt med när vi formade de på olika sätt.
Otroligt roligt, enkelt (eller ja vi får väll se resultatet först) och billigt pyssel! :)
Köpte en 25 kg säck finbetong på Byggmax för under 40 kr, det räcker långt.
I den här fina boken hittade vi mycket inspiration, tips och trix.
Vill gjuta mer!!
Nu väntar vi på att betongen ska brinna, sen kommer resultatet här.

7 kommentarer:

sunpan sa...

Så blev jag sugen på att gjuta jag med..:) Varför ska det finnas så mycket kul att göra och så lite tid? Det blir kul att se resultaten!

Anonym sa...

Hahaha!!!
Håller med Lena!;) Man vill ju göra ALLT!!!!:) Men hur ska man hinna?;)
Ser ju superkul ut!
Spännande att få se resultat!:)

Carro/mysigtdesign sa...

Betonggjutning är såååå kul! I år ska jag gjuta botten i ett gammalt betongrör och tillverka en trädgårdsdamm i miniformat. Kanske blir det en betongbänk bredvid så småningom...
Ska även testa att blanda i naturtorv för att göra "väderbitna" krukor.
Ser fram emot fler bilder.

TokTova sa...

Kul! Men händerna ser lite läskiga ut tycker jag. Tack för shoppingtipset. Den gången jag skulle gjuta köpte jag betong på Panduro. 3 kg för äsch vi pratar inte om hur mycket...:-)

Lotte sa...

Betonggjutning är beroendeframkallande... Det borde stå en varning på säcken. ;) Ska snart ut och plocka betongen jag gjöt i söndags.. Lika spännande varje gång..

Fia sa...

Å det där såg kul ut! Somrig ny fin banner också ser jag ;)

Therese sa...

Så läckert med händerna! Ska bli kul att se alstren då de brunnit! Kram