22 maj 2011

Kanske lite väl kaxigt....

Var inbjuden till festliga aktiviteter i lördagskväll och som vanligt hittade jag inget att ha på mig i garderoben.
Besökte närmaste klädaffär i jakten på något fint att ta på mig. Den besökta affären har ett av mina favoritmärken; Vila, men brister så totalt i att hänga fram sina kläder så jag gick helt bet. Tänkte att jag kan sy de här simpla kläderna själv och bli mer nöjd.
Med den kaxiga attityden for jag hem och satte mig i syrummet. Resultatet blev den här toppen.
En topp sydd i ett blankt tyg i vitt och marinblått. Planen var att ha den till ett par vita byxor och med röda stora pärlsmycken till.
Röda smycken är något som saknas till hundra procent hos mig,
och toppen syddes gränsfall för liten.
Av detta kan man då dra slutsatsen att
Framförhållning är bra
Självförtroende är bra, men i måttliga mängder
Slutade med att jag tog en "gammal trasa" ur garderoben på mig och hade en fantastiskt rolig kväll! :)
Och den festliga toppen hammnar i affär´n om någon är intresserad av den.

Inga kommentarer: