27 maj 2011

Jodå, jag är kvar!

Har bara varit mycket annat i veckan så det kreativa har fått vila en stund.
Förra helgen när solen sken så fint tvättade jag massor.
Mycket av tygerna på den här bilden är fyndade på Kupan.
Mitt största tips för att göra riktiga tygfynd är att besöka Kupan i Östersund. Kolla in lådan med mattrasor, du får fylla en hel korg med stora tygbitar för endast 10 kr! Så billigt att jag inte kan låta bli att handla.
Idag följde det med ett gäng tyger därifrån igen...men nu i mycket blåa nyanser.
Än är det fortfarande vår (en månad till enligt mig) och jag går oftast med mössa på.
De flesta mössor är för varma nu och mitt tips (som jag lärt mig av Jessica) är att sy om gamla t-shirts till mössor.
Av min student t-shirt (som vi pyssligt nog batikfärgade själva i klassen)
Blev det en mössa.
Okej, kanske ingen mössa jag är så sugen på att använda idag, sydde den mest för att prova ett nytt mönster. Men min tanke med tipset var att man kan sy mycket av det som redan finns hemma.
Snart ska jag hinna med att blogga om resultatet av betonggjutningen! :)
Trevlig helg!

Inga kommentarer: