04 maj 2011

Bullshit!

En tallrik limmad på en äggkopp från Kupan.
Ett försök att använda bokstavsstämplar och porslinsfärg.
Inspirationen till den här tallriken hittade jag på nätet, vet att det är en duktig kvinna som gjort den och deltagit i en tävling med den nyligt, men jag lyckas inte hitta nu...
Texten var svår att få fin, till slut gav jag upp och skickade in tallriken i ugnen en halvtimme för att bränna fast texten.
Blev inte så fin som jag hoppats på, svårare än jag trodde att trycka med stämplarna på ojämnt underlag.
Men den fick ändå följa med som inflyttningspresent till E på Frösön.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fin duk du har!!:))
Kram Marie

Titias pyssliga hörna sa...

Men vilket kul fat:)

jejja79 sa...

supercoolt fat, har länge tänkt att göra något liknande men har inte fått tummen ur. Limmade du porslinet och i så fall med vad för lim?

Elo sa...

Fatet har en given plats i köket :-D

Lauren sa...

What goes well with "Bull Shit" on the lovely plate and table cloth? Also, the American idiom "Chicken Shit" means "small and worthless" so I believe you chose the correct fertilizer - Tee-Hee!

-Greetings from your cousin in Oregon