03 april 2011

Sykursens första alster

På sykursens första träff fick jag hjälp att sy dold dragkedja i en kjol,
något som jag haft stora bekymmer med tidigare.
Kjolen är sydd av en gardin fyndad på kupan för länge sen.
Gillar de fina färgerna i den!
Kjolen är utan foder, det är verkligen som flera poängterat tidigare, fodret sys i efter man satt i dragkedjan och fästs mot dragkedjan för hand för bästa resultat. Får bli en annan kjol en annan gång som jag ska testa det.
Senaste träffen på kursen satsade jag på återbruk av ulltröjor som jag tovat ihop o maskinen. Vill prova på detta med ullbroderi och att brodera fritt, vilket jag gjorde på kursen, men repade upp flera gånger. Återkommer med det när det blivit något...

1 kommentar:

jejja79 sa...

ja, dragkedjor är ett mysterium i sig. Kul att det verkade funka för dig =)coolt tyg till kjolen förresten