08 april 2011

Sommartunika

Nyligt fyndade jag många meter av ett tyg på en loppis. Ett tyg som jag redan när jag höll det i handen visste att jag ville sy kläder av, kanske en sommarklänning. Det är av lite "slinkig" kvalitet, vet inte materialet tyvärr, men jag tror det skulle vara mycket svalt en varm sommar.
Fram och runt ärmarna har jag sytt fast en kort frans av typen som man satte på lampskärmar förr, även den fyndad på loppis.
Tack snälla ni för de fina kommentarerna till den rosa/bruna tunikan!! Ni gör att jag sträcker lite extra på mig, ler och känner mig lite stolt! :)
Jag har en massa idéer på fler tunikor jag vill sy, lite önskemål och ibland kan det bara vara ett tyg som jag tycker skulle passa så bra. Så det lär bli flera tunikor inom kort.
Trevlig helg önskar jag er alla!!

1 kommentar:

Elo sa...

Apropå återbruk så måste jag dela med mig av denna länk, inte helt din grej, än, men min =) http://www.etsy.com/listing/71789198/handmade-repurposed-upholstered-bench?ref=cat1_gallery_1