28 april 2011

Kalasklänning

Jag bjöd familjen på födelsedagsmiddag idag för att fira. Smarrig middag med stek av renkalv, murkelsås på grädde, rotsaksmos och syrliga lingon.
Till detta tyckte jag att det behövdes en kalasklänning.
Tyget är från Ohlssons tyger i jerseykvalitet.
Mönstret är samma som "push my button" men jag gjorde den längre och la till en liten volang längst ned.
 Runt hals och ärmar sydde jag fast en liten spets med stretch i.
Trisst med svarta tights till. Tror den blir finare till sommaren med brunbrända ben och mina fina träskor från i fjol.
Tyget och modellen är jätte skön.
Jag är nöjd! :)
Vill du sy din egen hittar du grundmönstret i Allt om Handarbetes Sömnads magasin nr 8/2010.

5 kommentarer:

Glaver sa...

L O V E L Y. du den var gööörfin. Grattis också om det var du som fyllde år. Kram från Laxsjö

sunpan sa...

Grattis!! Snyggt som vanligt! Jag var på sydilla idag..oj oj oj så dyrt det kan bli..2 mönster och lite småjox men det kommer bli mycket mer...vi ses!

Carro/mysigtdesign sa...

Jättesnyggt, men håller nog med om de solbrända benen som accesoir....
Grattis också!

Titias pyssliga hörna sa...

GRATTIS!

Therese sa...

Underbart vacker!!! Å så skoj med nu bytik i stan å nyöppning av din egen webbshop :-) KRAM