23 april 2011

Glad påsk!

Hittade en gammal bild på mig själv som påskkärring när jag var lillliten.
Fränt att gå påskkärring i glesbygdskavaj modell liten. :)
Vantarna i rosa och brunt är stickade av min mormor skulle jag tro.
Förklädet känns som det borde kommit från stugan på fjällkanten, men jag vet inte...
Gissar att dagen efter drog vi nog till fjälls. Där var det inte många gårdar att gå påskkärring till, endast en förutom det hus vi bodde i själv. Men den korta turen var värd allt! Mammas snälla farbror hade alltid laddat med godsaker, oavsett om det var påsktider eller inte...
Glad påsk önskar jag er alla!

3 kommentarer:

Glaver sa...

G L A D P Å S K och ha en fin helg. Kram fr malin

Maria sa...

Kul att se! Jag har också någon bild på när jag var påskkärring i ca 8-årsåldern. Hoppas att du har och haft fina påskdagar!

LindaDesigns pysselhörna sa...

Ja,hans godisburk var något i hästväg! :-) Glad påsk!