12 april 2011

En riktig skatt!

En riktig skatt var vad jag hittade igen i en låda på mina föräldrars vind för ett tag sen.
Jag minns tyvärr inte vilket år det var, men det är iaf ca 25 år sedan som jag fick dessa fina figurer. Är osäker på om det var i julklapp eller i födelsedagspresent.
Jag minns i alla fall den fina vita plåtlåda med röda hjärtan på som jag förvarade de i.
De fina små dockorna föreställande Snövit & de sju dvärgarna har momma gjort till mig.
Vilken lycka det hade varit för oss båda om hon levt idag och jag hade fått lära mig både det ena och andra handarbetet. Som tur är har jag många av hennes fina handarbeten kvar.
Mönstret till dessa figurer gissar jag kommer från något nummer av tidningen Året Runt vilket var en av hennes favorittidningar.
Det är troligt att hon virkade de i huset här på Rishugget, där jag bor idag. :)
Visst är det en mycket fin skatt?!

7 kommentarer:

Therese sa...

JA! Verkligen en skatt! Så roligt att du har dem kvar <3 Nostalgi och kärlek i ett. STOR KRAM och jag applåderar din ljuvliga tunika nedan, den var också jätte fin! Själv ska jagtesta att sy två förvaringspåsar av ett örngott som jag hittade hos mamma på vinden. Örngottet hade jag som barn å nu tänkte jag att bogge å luran skulle få var sin liten påse av det :-) KRAM

Fia sa...

Helt underbara! Och man ser vem som är vem på ansiktsuttrycken!

Rät&Avig sa...

Verkligen en skatt! Otroligt söta!
/Ann-Britt

Glaver sa...

Ja dom är verkligen fina och dom blir ju så mycket finare när man vet att din mormor gjort dom. Hon ler nog i sin himmel när hon ser vilket duktigt barnbarn hon har och att du bor i hennes hus Det är väl hennes gener du har fått när det gäller handarbete. Kram på dig Maria.

Therese sa...

Måste vara lite drygt utan uppkoppling, men samtidigt befriande, man får så mycket mer tid för annat då ;-) *ler* Tar aldrig med mig datorn till stugan, behövs datorfri tid i bland! Önskar dig en fin dag, sy på! KRAM

Sanna sa...

Åhh vilken underbar skatt! <3

popetotrora sa...

Ja, det var verkligen en skatt! Sååå söta!