26 april 2011

Den verkar vara över nu...

Fina turer i solsken på fjället med familjen  
Den härligaste årtsid av de alla; vårvintern.
Har njutit för fullt i påsk på fjällkanten.
Mys 
Snösmältning som ger små bäckar forsande flöden. Labben badade först ofrivlligt och sen frivilligt i det kalla vattnet...

Planen att sticka klart sockarna grusades av att jag inte kunde komma ihåg hur min stickcoach sagt att jag skulle ta ihop...
Så jag började på en stickning av en sjal i merinoull.
Blev sådär nöjd. Färgerna gillar jag men jag tycker den saknar något, så nu ligger den i syrummet på lite tillpiffning...
Mellan passen på vedbacken han jag även med att pyssla med Sara som pysslade garnbollar.
 Än finns det snö till fjälls för att tura och jag hoppas hinna med några turer till på skidor.
Även om vårvintern verkar vara över så är det inte kris, när jag kom hem idag från fjället har snickarna nästan satt panelen på huset klart, gården har torkat upp och det spirar lite grönt här och där.
Mer kläder ska sys den här veckan.

2 kommentarer:

Marit Irene sa...

Har tittat mycket i bloggen nu. Tjusiga grejer!
Hur blir det i Maj? Ska vi sy tunikor en helg eller? Hoppas ni hör av er till mig isåfall.

Elisabeth sa...

Vad härligt det ser ut.. Glad påsk så här i efterhand! Kram från Bettan