21 april 2011

Återbruk

Sista träffen på sykursen nyttjade jag till att återbruka en gammal ylletröja som jag tvättat i maskinen på 60 grader. Ullen tovade ihop sig fint och jag friklippte, sydde och dekorerade.
Allt det här kommer från delar av tröjan.
Det beiga armbandet har en virkad liten rund blomma fastsydd och i mitten en bullig gul knapp.
Det bruna armbandet är kantad med en gul fransig spets fyndad på loppis.
En liten presentskål att ge bort något fint i till påsk eller annan tid på året.
Kantad med en virkad spets i brun, oreange ocg gult, fyndad på Kupan.
En liten handväska av tröjans mage.
Ännu en handväska i brunt ylle med en virkad lite duk i brunt och rosa.
Väskan blev en present som jag stoppade i ett mönster på en väska och gav bort till påsk.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack än en gång goa du!!
Från den lyckliga ägaren av väskan med innehåll:)
Kramar

Fia sa...

Jättefina väskor, jag började genast fundera på om jag har någon ylletröja som jag kan tvätta i hög temperatur! (fast jag har nog inte det tyvärr)
Glad påsk!

ett hörn av rymden sa...

Tänk vad mycket fint man kan göra med en krympt ylletröja! Jag gillar så det du gör och visar upp! Får en sån inspiration av att kika in här!