17 mars 2011

Stickade strumpor

I måndags var det stickning på schemat för vår kreativa cirkel, strumpstickning. Jag vill verkligen lära mig sticka, men inser att jag kan inte göra det i kombination med trevligt sällskap, tyvärr. Att sticka, räkna till två, komma ihåg hur man tar garnet rätt på aviga och räta maskor, hålla reda på alla fem stickorna, lyssna på övrigas prat, fälla några kommentarer själv, inte bli frustrerad eller less när det inte går riktigt så bra som jag önskat...ja det var ingen bra kombination! Nedan syns vad jag åstadkom på tre timmar, mina skaft är inte randiga aviga/rät, utan snarare rutiga med detaljer av typen "lite hipp som happ"...
Men jag försöker iaf, med tiden ska jag väll lära mig!

På hantverkscafét hade jag en dam till vänster om mig som visade mig sina extremt fina ambitiösa alster. När ett par fina grå strumpor med mönsterstickning på hela skaftet kom upp ur påsen frågade jag om de var till salu. Damen vred lite på sig och till slut så sa hon vad de kostade. Jag betalade dubbla priset och det var tydligt att damen tyckte jag betalat för mycket, så då ville hon att jag skulle komma och lära mig sticka hälar hos henne, som en del av det jag betalat. Oj vilket kap jag gjort idag! Både ett par superfina stickade varma sockar och stickinstruktion!! :)

De fina hälarna.
Nästa veckas hantverkscafé har vävning som tema och vi ska vara i vävstugan i Krokom då. Samling kl 13 vid Lanthandeln för den som inte hittar.

Välkommen att vara med i min pom-pomtävling! Klicka på bilden till höger!

2 kommentarer:

Rät&Avig sa...

Oj så vackra! Önskar att jag också fick lära mig dom där snygga hälarna!
/Ann-Britt

Anonym sa...

men du.... dom var vackra. så fina.Jag tycker iallafall att du e duktig och sticka. för det e inte så lätt att hålla ihop det där med rät och avig. Kram och trevlig helg/ Ena M