07 mars 2011

Sportlovspyssel

Idag har jag idkat sportlov med S. Mest har det pysslats men även skidats. Det vi sysslat med idag på pysselfronten är perfekta saker att ha som små presenter när man vill ge bort något litet. Perfekt i linje med tanke om att endast ge bort handgjorda saker; egna eller andras, se mer här.
Hittade en låda med "gör din egen tvål" i pysselrummet som legat där alltför länge. Smälte tvålmassan i en glasburk i micron, S rörde i färg och doft och jag hällde i tvålmassan i mina isfigursformar, se bilden ovan. 
In i kylskåpet och efter några timmar hade vi färdiga tvålar som förpackades i medföljande turkosa påsar.
Inspirerad av scrappingkvällen satsade vi på att vika askar. Hade planerat lägga in en beskrivning här hur man viker dessa, men min uppkoppling och mitt tålamod fungerar inget vidare i kombination idag tyvärr, det får komma senare. Sök på nätet så hittar ni säkert en beskrivning tillsvidare.

Askar som är jättefina för små presenter; oavsett om de är dekorerade eller ej. Vi fyllde askarna med tvålar och kanelbullar som vi också hann med att sy ett antal av.

1 kommentar:

Therese sa...

Gud så läckert!

Och du har verkligen något att se fram emot, jag går ännu och bär med mig berättelsen och livsödena som beskrivs i Stannfåglarna. Jag har äldre släktingar som berättat om och kännde personer som omnämns, så närheten gör berättelsen än mer levande!

Ska bli kul att se vad du tycker, då du dessutom härstammar därifrån!

KRAM <3