10 mars 2011

Pom-pom project 2011

Via Mönsterarkivet fick jag tips om Natalie Jones projektarbete Pom-Pom project 2011. Ett projektarbete hon gör som designstudent vid Edinburgh Napier University. Det är en global kampanj för att sprida glädje. Syftet är att föra samman människor, göra träden färgglada och att få människor att le när de går förbi. Jag gillar syftet och idén och skickade ett mejl till Natalie med en önskan att få vara med. Jag är nu en av 1000 i världen som fått ett pom-pom-kit! :) Kittet innehöll instruktioner, garn och en märkeslapp.

Det jag har kvar att göra nu är att välja ett träd och hänga upp min pom-pom i och sen meddela Natalie vart den hänger. Så snart jag hängt upp min pom-pom ska jag berätta här i bloggen, sen hoppas jag att det här sprider sig och att det fylls på med pom-poms i samma träd och i andra träd. Det är en av anledningarna till att jag inte kommer hänga min pom-pom till fjälls, vilket jag först tänkte göra. Chansen att någon mer än jag ska se den där är inte så stor... :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Roligt initiativ! Spännande och se vart den hamnar!;)
Trevlig helg!
Kram Marie SV