23 mars 2011

Mera tunikor

En turkos tunika. Båda tygerna är köpta på loppis/kupan, det rutiga är en bit av ett bäck&bölja lakan från Höie.
Ärmarna behövde en spets, men jag hade ingen som passade. Virkade en enkel kant med picoter i ena kanten och lite kreativa luftmaskor i den andra och sydde dit.
Tror den blir skön i sommar!
Jag har verkligen fastnat för att sy kläder, speciellt tunikor. Men hur många tunikor kan man ha själv?

Hantverkscafét i morgon torsdag gör besök på vävstugan i Krokom på Axel Perssons väg. Samling kl 13 på lanthandeln för gemensam färd, om man inte hittar själv.

Välkommen att vara med i min tävling! klicka på bilden längst upp till höger för instruktioner.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Va fin spetsen blev!!!:) passade jättebra till fina tunikan!Kram//Marie

Linda Burström sa...

Synd att du inte säljer nått nu då, jag hade kunnat tänka mig en sån tunika, särskilt färgerna på den första du sydde, dom var jättefina!

Glaver sa...

Tunikan blev verkligen jättefin. Tror att man kan ha hur många som helst. Ha det gott.