01 mars 2011

Jag, en scrappare!

Näe kanske inte, men jag har iaf fått chansen att prova på detta hantverk. På måndagens hantverkscirkel så var temat scrapping. Hela mitt kök fylldes med papper, färger, stämplar, maskiner, blommor, knappar, band.....ja det fyllde alla bänkytor i köket, kökssoffan, köksbord och en skänk, jag tror att det var en hel butik hemma!. L hade med sig mängder av inspiration och introducerade och instruerade oss okunniga i scrappingens förlovade land. Det var sjukt roligt och några av oss kunde inte sluta så vi höll på till sena kvällen. :)
Bilder på material, fika och de färdiga kort, lådor och hus som L redan gjort.
Jag vek bland annat huset på bilden längst upp i inlägget, det sista jag gjorde under kvällen. Lite trixigt att få dit taket men roligt att färglägga bilden med pennor och sen "smeta" ut det med "sprit". Ja, ja, termerna har ju inte riktigt fatstat ännu... ;)
Gjorde en annan sak med, men det är en present så den tänker jag sitta på ett tag till. Det här med att vika askar, hus, kassar etc för att paketera presenter i och ge bort, det gillar jag verkligen! Vill vika mera!

torsdag hoppas jag så många som möjligt kommer på hantverkscafétGamla lanthandeln i Krokom! Kl 13-16, alla välkomna! Ta med garn, stickor, virknål, broderimaterial etc och sitt om mys med oss andra runt bordet brevid kakelugnen. ta med en slant till gofika inne i köket med vedspis också!

1 kommentar:

popetotrora sa...

Oj, vad länge sen jag va här inne märker jag. Har ju missat hur mycket fina saker som helst. Tunikorna nedanför är toppen och det röda lapptäcket ca verkligen jättefint! Kul att göra lite annorlund än bara vanliga fyrkantiga lappar. :-)