28 mars 2011

Indiskt ullbroderi

Min skattfinnare köpte två fina västar med ullbroderi när hon var i Indien för ett antal år sedan. Västar som var knasiga i modellen men med så vackra broderier. Gissa om det var svårt att sätta saxen i de när hon ville att jag skulle sy lite kuddar av de... Jag gruvade mig massor! Så här såg de ut innan de träffades av min sax.
Den vänstra västens baksida blev en kudde i storlek XL med mörk undersida så den kan även fungera som sittkudde på golvet för barnbarnen om K vill. (På bilden nedan saknar den stoppning).

Den högra västen gjorde jag av ryggen en kudde i storlek 50x50 cm och framsidan klippte jag smala remsor mellan fickorna och öppningen fram och sydde ihop till ännu en kudde 50x50 cm.
Glad att K blev nöjd med sina nya kuddar! Ska visa vilken fin present jag fick av henne idag, ja förutom en påse skatter...kommer i ett senare inlägg!

1 kommentar:

sunpan sa...

Fantastiskt fina kuddar! Vilka broderier..