24 februari 2011

Tunika

I huvudet fanns en idé, i syrummet fanns tyger och ut kom en tunika. :)
Blågrått jeansliknande tunt tyg från Stoff & Stil, det rosa bomullstyget är samma som jag hade till kuddarna i vardagsrummet och det vita med blommor är en smal duk från Kupan.

Jag har en dålig vana när jag syr efter mönster; att klippa ut en bit efter en på tyget med början av den största mönsterdelen. Istället för att nåla fast alla mönsterdelar på tyget innan jag klipper ut så jag ser att det räcker. Den här gången räckte det inte så till ärmarna fick jag skarva ihop fyra bitar per sida för att få ut mönstret. Sömmar som så här i efterhand blev en fin dekoration.
Mönstret är samma som tunikan min syster fick i julklapp och som min första tunika i somras, fast förlängd. Trots några mindre misslyckanden med vissa sömmar, som sprundspetsen mitt fram så är jag supernöjd! Är det inte superkallt i morgon så åker den på vid stadsturen. :)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin!!!:))
Du är verkligen kreativ!
Kram Marie SV

LINDA sa...

Vilken supersnygg tunika!! Härlig kombination med färger och mönster :)

Lotten sa...

Åhh vad fin den blev!

Carro/mysigtdesign sa...

Underbar! Vad fint du matchar tygerna.

Anonym sa...

Vilken läcker tunika!! Blev nyfiken på hur den såg ut när du sa att du hade på dig den. Ha en härlig helg!!
Helena

Anonym sa...

Maria.... Jag Ä L S K A R verkligen din tunika.Den e jättefin
Ha den på i morgon om du kommer till H
Kram från Malin

Linda B sa...

Men va snygg den var! Både modell och färger var supersnygga!

Space Age Hanna sa...

Wow, vad fin den blev!