12 februari 2011

Sovrummet färgsatt

Sovrummet går mest i vitt och trärent, som accentfärg tycker jag om grönt.
Har sytt ett överkast av ett tyg fyndat på Kupan för 40 kr. Det var många meter så det gick att skarva ihop två längder.
Kanterna har jag skarvat med ett vitt bomullstyg och på undersidan har jag sytt fast ett grönt överkast från IKEA för att få det lite tjockare och ligga kvar bättre på sängen.
Här syns den nya sänggaveln som blev över från sommarens loppis i ladugården. Den skulle ha följt med på soptippen men har av någon anledning blivit kvar, vilket var tur. Den var mindre fin i sin lackade furuversion. Men efter lite slipning och vit färg så blev den fin och fick flytta in.

Övriga detaljer från sovrummet; en gammal pinnstol som en granne till mina föräldrar hjälpt mig att ta av färgen på, en sliten kista jag fått av min mormor, örngottet har en mycket fin spets och ett fint monogram broderat med min farmors initialer.
Jag är supernöjd med både sänggavel och överkast. Och de gröna kuddarna i lappteknik fungerar fortsatt bra på sängen. :) Nu saknas bara sängbord och sänglampor.

6 kommentarer:

Carro/mysigtdesign sa...

Vad fint ni har fått det. Tyget du fyndat är helt underbart. Jag skulle satsa på ett loppisfyndat bord målat typ i ärtgrönt alt. solgult...

jejja79 sa...

helt underbart =) som en sommaräng mitt i sängen... känns så skönt när man kan fynda lite grejor. Fint blir det oxå.

Libe sa...

Vilket mysigt överkast ! Det passar jätte bra i ditt sovrum :)

Elo sa...

Åh, fiiint o somrigt mitt i vintern, jag måste komma o kika irl snart.

Fia sa...

Vårkänsla! Jättefint blev det!

Heidi / I'm with Leia sa...

Så fint og vårlig :) Superfint!