10 februari 2011

Så här såg det inte ut i huvudet...

...ännu en gång. Så märkligt, hade en bild på hur bra det här skulle bli, men slutresultatet blev inte alls så bra som jag tänkte... ;) Är det ett tecken på att det är långa ledningar mellan huvud och händer, eller på att det inte finns någon ledning där emellan alls?
Fick hem ett par utrensade trasiga jeans nyligt och ville återanvända de till något nytt. Hade det fina frotté tyget som jag fyndat second hand för ett bra tag sen och tyckte det passade så bra ihop. Klippte bort byxbenen på frihand (sällan lyckat)/på en höft, använde det bortklippta som ungefärligt mönster och klippte till nya ben. ja, och så här blev det då; en mysbyxa som sitter bra i midjan och inte säckar ihop helt (ja ja, lite väl tighta sitter de på mig, jag vet). Till muddar rök en ljusblå topp som jag slaktade och sydde av.
Trots detta resultat så gillar jag ändå min tanke, speciellt den med att de snygga fickorna på jeansen sitter kvar på mysbyxorna. Nytt försök blir det nog, har en ny idé på hur det skulle kunna se ut (näe, det finns inga garantier för att resultatet blir det jag ser framför mig). Nu återstår att se om ägaren till de gamla jenasen vill ha tillbaka denna variant eller kanske inte...?

5 kommentarer:

Libe sa...

det var en spännande idé :)

jejja79 sa...

håller med om att det var en spännande idé =) Ser lite ut som supermankalsonger framifrån... inte illa =)

Anonym sa...

jag tycker dom var dö coola. kram fr Malin i Föling

sunpan sa...

Klart fräcka!! Ide'n helt super, det är ju benen som vill vara lite "fri" man känns mer klädd när det sitter bra upptill.

Fia sa...

Kul blev det i alla fall! Kanske jag också ska försöka!? Har lite gamla collagetröjor som man nog kan göra något av... Och trasiga jeans finns det flera. Vi får se vad det kan bli...