21 februari 2011

Röda lappar

Lapptäcke i röda färger till en enkelsäng i gästrummet.
Modellen är 6 remsor från huvud- till fotände. tygerna klippte jag 27 cm breda och olika längder. Sydde ihop de olika delarna till remsorna och la ett kraftigt bomullstyg på baksidan som jag sydde fast i alla längsgående sömmar. Två kvällar senare är det mycket mysigare i gästrummet! Blir sugen att sova där inne själv! :)
Tygerna är blandat nya köpta på Tradera och IKEA och begagnade från diverse loppisar. Jag kunde ha gjort överkastet lite bredare och jag kunde ha valt fler varmare färger och färre kalla, men på det stora hela är jag mycket nöjd! :)

5 kommentarer:

Alla kan sy sa...

Jättefint, och jag gillar färgerna, kallt eller varmt. Fint!

Och riktigt mumsiga bullar i inlägget innan. Jag har material och i tankarna, men har inte kommit längre än till tanken med bullarna. Hade nog med att göra lussekatterna innan jul...

Elo sa...

Jätte fint överkast, kanske jag ska komma o provsova nån helg =)

Lotten sa...

Åhh det är ju superfint! Ett riktigt glad-överkast.

Carro/mysigtdesign sa...

Vilket underbart lapptäcke! Tycker absolut att du ska vara nöjd! Vill du ha det större kan man väl bara så på en kant runtom lite senare...

Made by Ina sa...

Super fint och läckert täcke!

Kram Marina