17 februari 2011

Nu är jag på gång!


Garn från syster, unikaboxen bor tillfälligt hos mig och är fylld med stickor, boken lånad av syster, röda plastfodralet är mammas gamla stickfodral, tygpåsen förvarar jag stickningen i och är sydd av ett fint retrotyg jag fått av snälla M i Föllinge

Hur bra kan man ha det? Kliva in i ett rum, i mitten står ett stort bord, runt bordet sitter det kvinnor i olika åldrar, till vänster står en kakelugn som värmer härligt, på bordet står en gigantisk kandelaber med brinnande ljus. Slå sig ner, plocka upp stickorna och garnet och inse att man inte har den blekaste hur man ska göra för att sticka. Snabbt får jag tips, förslag och demonstration med mitt garn och vips har jag börjat lägga upp maskor och sticka min halsduk (planen iaf). Tack alla som hjälpte mig!
Hantverkscafét drog igång idag. Underbart!
Jag kom hela tre varv idag! Kanske pratade för mycket och fikade för länge? Mysigt och givande var det iaf! Hoppas kunna vara med nästa torsdag också.
Från syster kom ett stort paket i veckan fylld med överraskningar.
Jag har föreslagit att sy en onepiece till henne, i byte ville jag ha inspiration. Ett helt paket fullt med inspiration fick jag! Perfekt att det kom garn! Och att jag fick tillåtelse att inhysa hennes fina stickningsbok ett tag. :) Tack E!

3 kommentarer:

Anonym sa...

vad bra att det blev trevligt. Nästa torsdag ska jag försöka att vara med.
Vad fin din väska blev som du sydde. Kram från "snälla M i föllinge"

Anonym sa...

Det var verkligen jättemysigt idag!
Hoppas vi syns nästa vecka oxå!
Kram Marie

Fia sa...

Lite lätt avundssjuk... det låter så mysigt. Jag vill OCKSÅ vara med! Lycka till med halsduken! :)