02 februari 2011

Hantverkscafé på gång!

Har fått nys om att det snart startar hantverkscafé på Gamla Lanthandeln i Krokom. Ett samarbete mellan lanthandeln, Vuxenskolan mfl. Ser jag mycket fram mot!
Bilderna i det här inlägget är alla från Gamla lanthandeln, visst är det vackert!!
I måndags startade vi studiecirkel i kreativitetens tecken hemma. 12 kvinnor som varannan måndag kommer träffas och vara kreativa tillsammans! :) I måndags sydde vi väskor och kassar och nästa gång blir det kvilltning av påskdukar! Grymt trevligt! 
Appropå Sockerlådor, ska snart visa vilket roligt fynd jag gjort nyligt i lagården...

Underbart vacker veranda. Tänk att sitta här en varm sommarkväll med ett glas läskande och en god bok...

Nyproduktion, men jag minns tyvärr inte vem som sytt den fina folkdräkten.
Onepieceoverallen är inte längre till salu! Hur mycket humor man än må ha... ;)

5 kommentarer:

Anna H sa...

Tack för senast! är superglad att vi startat dessa kreativa kvällar!

Therese sa...

Åh så mysig miljö, har jag vägarna förbi måste jag kika in där å en sådan där iprenkostym såg grymt nice och härlig ut ;-D KRAM

ett hörn av rymden sa...

en tid sedan jag varit in och kikat... Återbruksinläggen var inspirerande, jag har också några avlagda tröjor, kanske det skulle bli nåt av dem... tack för inspirationen!

Elo sa...

Kul att ni fick ihop KK kvällar, hade jag jobbat vanliga tider o haft bil hade jag förstås hängt på. Ska bli kul att se vilka alster ni kommer att skapa.

Therese sa...

Dollars har mycket "rat" men har vissa guldkorn, + att hundbajspåsar och våtservetter är obligatoriskt för oss som har hund och/eller småbarn ;-) KRAM