17 januari 2011

Vad kan man göra med ett gäng gamla t-shirts?

Nyligt fick jag frågan om vad man kan göra med gamla t-shirts som sorterats ut ur garderoben. Det första som slog mig var att använda de som trasor, sen att man kan klippa de i remsor och virka fina korgar eller mattor av de. Men nu vet jag vad jag ska göra av t-shirtsen; sommarkjolar till varma hemmadagar! :)
Av 3-4 t-shirts klippte jag ett gäng våder, använde en mall men det blev ganska så på frihand. Våderna är 10 cm upptill, knappt 50 cm långa och 20 cm nedtill. Sydde ihop bitarna med coverlock och valde att vända de röda sömmarna utåt för en mer sliten och lite råare look. Vitt, grått och rött. Mudden är en rest som låg i hyllorna. Jag gillar kjolen och är redan sugen på att sy flera. Har en del andra idéer i huvudet som måste ut snart också gällande återbruk av gamla kläder. På torsdag lär de fyllas på ännu mer, se varför i inlägget nedan.

3 kommentarer:

Carro/mysigtdesign sa...

Verkligen jättecool! Vilken bra idé.

Anonym sa...

Du är då en levande ideespruta du maria. tack för alla kreativa ideer du ger oss i din blogg. Syns på torsdag/ Malin

Elo sa...

Va frän den verkar, stoppa gärna ner den i väskan om vi ses på fredag, jag vill gärna känna på den =)