31 januari 2011

Onepiecekopia till salu!

Nu är den äntligen klar! Min stora mysdress, en kopia av Onepice. Sydd i mörkbrun velour med ett knalligt gult blixtlås. Mönstret är från Stoff & Stil. Jag valde att fodra fickorna och huvan med ett brunt tyg med gula blommor, ett retrotyg. Tycker det blev finare så.
Jag trodde jag var större än jag är, så jag sydde en i storlek Large, som synes skulle det inte göra något om den varit lite mindre. Därför beslutar jag mig för att sälja den här mysoverallen. Jag säljer den för dryga materialkostnaden; endast 600 kr. Jag är 172 cm lång, så kortare bör köparen inte vara, men upp mot 185 cm går nog bra (på nedersta bilden syns hur mycket för långa benen är för mig). En gravidmage ryms utan problem. Modellen är unisex så den passar fint på män också. :)
Skicka ett mejl till mig på krajamaria(att)live.se om du är intresserad av att köpa dig en mysoverall!

5 kommentarer:

klockarbarn sa...

Du ser ut som en stor ullig nallebjörn. Härligt att mysa runt i hemma. Tyvärr för stor för mig som är 8 cm kortare än dig.

Carro/mysigtdesign sa...

Jättecool! Du är så himla duktig. Tyvärr för stor även för mig...

sunpan sa...

Grattis!! Du har vunnit ett pris på utlottningen hos mig. Maila din adress så kommer det en handbroderad nåldyna.
Lena/sunpan

sunpan sa...

Lyckas inte komma in och kommentera ditt senaste inlägg..men visst är det helt underbart på Lanthandeln!! Det ska bli så kul med Hantverkscafe'. Mitt tips till kuddstopp är billigaste kuddarna på exvis Jysk. Ca 20% av priset. Stoppas det hårt är ju inte kvaliten på fluffet detsamma, snarare tvärtom:)
Vi ses väl den 17/2.

Anonym sa...

Skulle du kunna skicka länken till sidan där du hittade mönstret till denna? Skulle vara jätte snällt!