13 januari 2011

Mera kuddar!

De tre sista kuddarna av sju som jag började visa här sydde jag till vardagsrummet. Den mjuka sköna soffan är brun och det är mycket vitt på väggarna så jag behövde en färg. Testade med de här kuddarna men trivdes aldrig med de. Så jag tog ett fint rosa tyg, fyndat på Kupan eller liknande för ett tag sen. En brun duk med blommor som passade precis i färg till fick bli det som avvek och som knöt ihop med soffan.
Kuddarna passade även bra i den blå/vita fotöljen som står i samma rum. Jag är mycket nöjd med mina kuddar! :)
Nu saknar jag bara kuddar till kökssoffan nere, men det får bli så snart jag fått dit ett sofflock, nu fungerar soffan mest bar som en stor och bra avlastningsplats för saker som är på väg någon annanstans. ;)

3 kommentarer:

Carro/mysigtdesign sa...

Härliga. Passar ju jättefint i retrofåtöljen.

Elo sa...

Rosa :) Fiiiint. Hittade den här skaparbloggen, ett par i stan http://slipperyridge.blogspot.com/ kanske du sett den innan.

jejja79 sa...

superfina kudda och inte tala om fåtöljen, helt underbar =)