09 januari 2011

Kuddar

En kväll sydde jag 7 kuddar till husets övervåning. Fyra av de syns i det här inlägget. Inspirerad av Lottens fina kuddar sydde jag två i gröna toner, alla tyger är gamla tyger fyndade på diverse loppisar och second hand. Kuddarna ligger i sovrummet och tanken är att det ska bli mer grönt där inne på sikt, och inte som nu mest bara vitt.
Röda kuddar blev det sytt av gamla återanvända tyger till gästrummet. I fönstret syns mitt glasfynd från Kupan eller om det var Pingstkyrkan (?). Mitt namn i glas. Vet inte ursprunget, men nrä jag bodde i Småland så fanns det liknande glasskyltar på de små röda torpen med torpets namn etc. Jag gillade de då och blev glad att hitta en egen mycket billigt. Kan vara så att den kommer från något av glasbruken i Småland, eller så gör den det inte, fin är den iaf.

5 kommentarer:

Lotten sa...

Underbara kuddar.. gillar speciellt de i gröna toner ;-)

popetotrora sa...

Åh, vilka härliga färgglada kuddar!! Fantastiska!

Carro/mysigtdesign sa...

Jättfina kuddar. Blir också väldigt förtjust i de gröna. God fortsättning förresten.

lillasysterH sa...

underbart fina kuddar! dom röda blev en favvo!
kolla gjärna in på min blogg - lillasysterh.blogspot.com

Jenny sa...

Urläckra kuddar! Så inspirerande!