03 januari 2011

Bankväska

Innan jul fick jag samma förfrågan från två skilda håll på en beställning av en för mig ny produkt. Tydligen är det svårt att få tag på dessa Bankväskor så jag tackade ja till frågan och sydde 9 st som skickats till två olika mottagare. Roliga att sy var de. Har sytt de i fejkskinn med dragkedja från Bibbis.
Tänk om alla dragkedjor kunde sys i på det här sättet; dvs skär hål i tyget för dragkedjan, ca 1-1,5 cm brett, lägg dragkedjan bakom och sy fast. Blev hur bra som helst jämfört med när det är flera tygbitar som ska sys och vikas och trilskas med!
Nästa syprojekt blir ett värmetäcke till en Amstaff som är frusen av sig.

1 kommentar:

Mimmi sa...

Så smart att sy dessa själv. Jag amvänder mig av en gammal, trist och sunkig från banken, men syr man den själv kan man ju piffa upp den med en härlig fägglad dragkedja och tom ett fint broderi. Tack för idén!