24 januari 2011

Återbrukskjolar

Kreativiteten har flödat i här i helgen, det har sytts dragselar, huvudbonader, väskor, insatser till korgar, dokumentmapp mm.... Även en verklighetstest har hunnits med av den dragsele jag sytt till labradoren. Roligt att se att den höll utan problem de 6 km vi testade den, men bra kan bli bättre, två till ska sys och vissa justeringar behövs för att den ska passa lilla labben riktigt bra.
Mest kreativ var vi nog när vi återbrukade ett gäng t-shirts. :)
Nya kjolar blev det sent en kväll, den här gången i svarta våder, röd tråd i coverlocken med sömmarna utåt, svart mudd och sen dekoration av diverse tyger som fanns i mitt syrum. Min kjol fick blomtema
och F satsade på havstema.
Mest imponerande var att se F klippa ut delfiner, hajar och hundar helt på frihand i tyg!! Titta på detaljbilden nedan.
Visst syns det vad det är för raser?! Hundhuvuden är utklippta i fleece och den svarta buffen är sydd av svart t-shirt, den randiga röd/vita mössan är sydd av nederdelen på ett fört kort linne. Visst blev de fina!

3 kommentarer:

jejja79 sa...

fasen vad underbart med re-do kjolar av gamla t-shirts. Ska genast rota runt i min låda =)

Fia sa...

Det hade varit skönt att vara ledig lite längre, jag känner att jag har massor av idéer men jag hinner ju inte riktigt med! Tack för en jättetrevlig helg, jag gör gärna om det fler gånger!

Elo sa...

Det ser ut som om ni fick en härlig pysselhelg ihop :-)