20 januari 2011

Återbruks inspiratören Bärbel Loose!

Idag spred återbrukaren och sömmerskan Bärbel Loose inspiration i massor på Gamla Lanthandeln i Krokom, ett samarrangemang med Vuxenskolan. För mig var det här hantverk utanför boxen, jag är ganska enkel när jag syr, inte så mycket krussiduller. Att se det här fick mig att tänka i lite nya banor och att kanske prova på lite olika tekniker och att blanda dessa. Jag håller tummarna nu för att det blir en studiecirkel med Bärbel inom kort i Krokom. Jag kommer gå den! Ju fler som är intresserad desto snarare startar den. :) Är du intresserad så anmäl ditt intresse till Studieförbundet Vuxenskolan i Krokom.
Min absoluta favorit var kudden ovan, sydd i grått ulltyg, baksidan i krusigt fårskinn, kanten dekorerad med virkat och en massa knappar formad till ett hjärta. En sådan vill jag ha!!! Tur för mig att helgens besökare vill sy sy sy! :)

Inga kommentarer: