31 december 2010

Nytt år nya möjligheter!

Nyårsafton 2009 satt jag i en soffa söderöver med ett glas rött och filosoferar med bästaste F och vi kommer fram till att  2010, det är året då ”det” skulle hända. Vad som skulle hända var ganska mycket men ändå ganska små saker, men förändringar skulle ske iaf. Och förändringar det har det varit många i mitt liv under 2010, ett mycket händelserikt år, inte så mycket vad gäller sybiten, men övriga livet.
Gammal bild på mitt hus före renoveringen, en tavla som hängde i min mormors sovrum och som idag är mitt. Grym tapet! :)
Det absolut största som hänt är att jag, med mycket hjälp, rodde i land det stora projektet att totalrenovera huset, sälja lägenheten och flytta från asfalten. Under juni fick jag mycket hjälp av min familj att riva, men det mesta har jag faktiskt gjort själv. Många timmar och slitigt har det varit, men mycket spännande att se vad som fanns bakom och under allt det mindre vackra. Huset växte hos mig för varje dag och idag har jag det vackraste huset av alla (jag är partisk, jag vet)! Men jag är otroligt nöjd med mitt val att flytta och med mitt fina hus. Önskar jag kunde peppa alla er som går i liknande tankar, ni klarar av det! Man behöver inte vara två för att ro i land ett liknande projekt, bara man har vänner och familj som ställer upp för en (eller extremt mycket pengar). Jag har turen att ha en underbar familj som hjälpt mig mängder! Tack snälla ni!
Bilden lånad från sofie69.blogg.se
Under ett år möter man många olika människor i många olika situationer, vissa människor minns man mer än andra. Under 2010 har jag mött många människor som har gjort ett starkt intryck på mig. Den som gjort klart största intrycket på mig är jag mycket glad för att jag fått lära känna mer och mer för varje dag, en man som jag alltid vill ha i mitt liv för den han gör mig till.
Bilden lånad från http://www.text.nu/
Arbetsmässigt har det varit ett tungt år; började med 100 % sjukskrivning pga en sk stress depression, även kallad "gå in i väggen", och har lärt mig mycket om mig själv för att kunna bli frisk igen. Idag är jag "frisk", har lärt mig se på livet på ett annat sätt, får fortfarande kämpa men det ser så ljust ut idag mot vad det gjorde för 1,5 år sen. Jag önskar ingen människa att gå igenom detta helvete som en stressdepression är, samtidigt som jag önskar alla fick chansen att tvingas stanna upp så totalt och omvärdera livet och lära känna sig själv på nytt. En oerhörd berikande upplevelse som jag förhoppningsvis i framtiden kommer att kunna ha som en av mina styrkor.
Minns inte vart bilden kommer från, men jag tror det var ett stick/virk-magasin jag såg i en stickbutik i Sundbyberg. Fin är den iaf!
syfronten intet nytt. Jag har fått ett helt rum på 15 m2 för att bara sy i! :) Lovar jag ska visa bilder under året. Hyllorna svämmar över av tyger liksom huvudet gör av projekt jag vill göra. :) Jag vill sy kläder till mig själv, men tänker inte haka på någon utmaning eller utmana mig själv som jag gjorde i början av året, tyvärr rann det ut i sanden pga olika orsaker. Jag har kassar med avlagda kläder jag vill sy om till annat. Önskar det gick en kurs jag kunde gå och lära mig. Tipsa gärna!
Kjol jag sydde av ett par jeans och en gardin på kursen i "do-redo". Jag använde den aldrig utan sålde den på sommarens loppis för några kronor.
2011 hoppas jag kommer bli ännu ett år med massor av förändringar, gärna inte lika energikrävande som de 2010. ;) En förändring jag vet kommer är ny arbetsgivare (ska bara hitta denne först) och nya roliga arbetsuppgifter. Sen hoppas jag på mycket tid och energi för att umgås med familj och vänner och att få en möjlighet att utveckla mitt företag lite mer. Den som väntar får se!
Önskar er alla ett fantastiskt bra 2011!

5 kommentarer:

TokTova sa...

Jag önskar dig ett toppenfint 2011! Lycka till med alla utmaningar.

Fia sa...

Ja, visst har det hänt en hel del 2010! Ska bli så kul att få komma norröver och dela en flaska vin och "planera" innevarande år! God fortsättning!

Marianne sa...

Ja vilken tuff resa du gjort, och klarat, Maria. Jag önskar dig all lycka på den fortsatta resan ..... för hur det än är så är det vägen som är mödan värd.

Therese sa...

Tack för att vi fått följa dig under året, ser fram emot ett minst lika bra, om inte bättre 2011. Gillar både kuddar och byxor du sytt, som alltid full av inspiration - tack, för det smittar ;-D KRAAAM <3

Maria sa...

Skickar en massa kramar och hoppas att vi hinner ses mer detta år än förra året!

Kramar