13 december 2010

Lucia

Min julmarknadspremiär på lördagen vid första advent följdes av besök på söndagen på julmarknaden i Nälden. Men innan det han vi med lite glöggmys hos Frösö Handtryck, deras sista sådan innan de flyttar till Frösön igen. Vissa butiker har jag svårt att gå in i utan att komma ut med något köpt, Frösö handtryck är en sådan butik, likaså Lundhags outlet i Järpen där fleecetröjorna skriker "köp mig", och köper det gör jag oftast, med följden att jag har ytterligare en fleece i garderoben som är gränsfall kort i ärmarna och snarlik de övriga som redan hänger där... Fler som lider av detta problem?

Besökte även julmarknaden i den fina mysiga Gamla Lanthandeln i Krokom. Bilderna kommer därifrån. Ett hus i två våningar med en affär i gammalt stuk där man kan köpa trä- och plåtleksaker, hantverk, lokalproducerade godsaker från Jämtland (ni som varit på Jamtli och besökt Gulle, det här är ännu mer och ännu större!), café inne i köket. Ett levande lanthandelsmuseum med försäljning av det mesta. Väl värt ett besök!
Önskar er alla en mysig Lucia!

2 kommentarer:

Therese sa...

*asg*Det där med fleece jackor känner jag igen bif time :-D Kram!

mammalito sa...

Åhhh... vad jag saknar jämtland och östersund när jag läser såna här inlägg... Bodde där i 2 år i början av 2000. Känns fortfarande som att komma hem när jag åker ditåt!!