27 december 2010

Lite sytt till jul

Som vanligt en massa tankar och idéer om julklappar att sy till nära och kära. Men saker händer och det blir inte alltid som man tänkt sig. De två julklappar jag sydde och gav bort blev en blus till syster och rumpvärmare till m & p. Övriga fick köpta och fy så tråkigt jag tycker det är att trängas, huvudet får psykbryt och jag blir stressad och otålig för att jag inte kommer på vad jag ska köpa eller hittar det jag vill köpa eller det är lång kö och varmt och jag är hungrig och... Nej bättring till nästa år för min del! Har ju ett helt år på mig nu... ;)
Blusen till min syster är samma mönster som den här och sydd i ett tyg fyndat på Ohlssons tyger för ett drygt år sen.
Planen när jag såg det var att sy en klänning till mig själv att ha på någon tillställning med jobbet, men så blev inte fallet, och tur var det för det är så fina färger på min syster.
Till stugan på fjällkanten önskades nya sittdynor då de befintliga i bomull kyler mer än de värmer. Hade en fin stuv liggandes och klippte till 8 dynor och sydde ihop. Först när jag sytt alla 8 och vänt de inser jag att det hade varit bra att lägga till sömsmån och lite till... Bara göra om och göra rätt. Köp av ny fejkpäls, klippa ut med huvudet närvarande och sy ihop. Nu är det åtta stycken lurviga rumpvärmare som ska ligga på mommas gamla bruna stolar till fjälls.
Är det någon som är i behov av 1-8 st rumpvärmare till pallar eller barnstolar i något ljusare fejkull än på bilderna ovan så säg till!

Inga kommentarer: