09 december 2010

Lapphundar på export

Flera renrasiga lapphundar har det blivit, ett gäng var med på julmarknaden hemma i byn. Många var det som tittade, kommenterade och ville känna på de. Men tyvärr ingen som köpte någon då. Jag hoppas att många blev inspirerade av de och har sytt egna, för det är roligt att pussla ihop olika tyger, klippa och sy, stryka och sy igen, vända, stoppa och smygsy igen de för hand (det sista är inte så skoj tyvärr).
Hunden längst upp till höger bor i Sundsvall numera, den i retrotyger längst ner till höger finns kvar hemma hos mig, den är till salu om någon är intresserad. Övriga fyra lapphundar har idag hoppat ner i ett paket och har rest söderut till Allingsås. Den som är intresserad kan köpa de hos Carina på Glöd glas & form!
På lördag är det julmarknad i trångsviken mellan kl 11-14. Jag finns på plats med tetror, reflextäcken till hundar, burkpåsar, dukar, packpåsar... Kan även berätta att två otroligt kreativa släktingar till mig finns där också, se här och här! Varmt välkomna!

2 kommentarer:

Lotten sa...

Vilka roliga lapphundar du har sytt!

Carro/mysigtdesign sa...

Vilken flock! Hoppas att det går bra på helgens marknad. Kännde inte till Glöd glas & form sedan tidigare...trots att jag bor mycket närmre än du!!!