13 december 2010

Julklappstips till matte och husse!

När jag var liten hade min mormor och morfar en golden retriver som hette Bella. Vi var tighta vänner jag och hunden och självklart skulle Bella ha egna julklappar! Det enda jag minns att jag gav henne var hembakade pepparkakor inslagna i en burk. Jag hoppas att de inte var alltför mycket kristyr på de... men Bella åt ju allt jag gav henne, hon var även speciallist att äta hjortron direkt ur min näve, dvs inte många hamnade i hinken på våra bärplockarturer. Hunden sägs vara människans bästa vän, vad vet jag, men de flesta blir nog iaf riktiga familjemedlemmar. Kontakten man knyter till sina fyrbenta hårbollar är mycket speciell.
Min egen labrador tycker om de flesta, men visst har hon speciella band till några få; lille A för allt bus ute och myskli och historieberättande på golvet, M & P för att de alltid tar sig tid att bry sig om henne och kanske för falukorven i kylskåpet, J för att det smäller och ramlar fågel och för de roliga kompisarna, och sen matte förstås, trots att jag "kidnappade" henne från sin mamma och syskon och for med henne 70 mil norrut.
Lagom till jul så har jag sytt upp ett gäng reflextäcken till hundar, finns i signalfärgerna gul och orange och de har reflexer påsydda. Täcket är sytt i belagt vindpoplin dvs tyget är vattentätt. Vill du köpa så skicka ett mejl till mig krajamaria (att) live.se, kostar 150 kr per st + porto. Vill du handla på plats hemma hos mig så går de så klart bra! :)

Inga kommentarer: