29 december 2010

Jag är rik!

Bilden lånad från nätet men jag minns inte vart.
Rikast av alla känner jag mig idag! Rörkrökaren och pappa har monterat in en pryl i källaren, en stor pryl, som renar mitt vatten från det läskiga svavlet! För första gången sen jag flyttade in i huset för två månader sen kunde jag i eftermiddag fylla ett glas med vatten direkt ur kranen! Och det smakade så gott! Nästan lika gott som vattnet som kommer från källan vid stugan på fjällkanten, vattnet som där runnit ner från fjället genom de lutande myrarna och är den godaste dryck av alla! I min brunn har jag inga parasiter som de Cryptosporidium som fortfarande finns i vattnet i och runt Östersund. Men som tur är för de som bor där verkar det som det löser sig snart. Jag har "bara" haft svavel som gjort att vattnet luktat ruttna ägg och smakat äckligt. Men nu är jag rikare än de rikaste! Jag har färskt friskt gott vatten direkt ur kranen! :)

Idag kom min egen Betty (Diana) hem från Ohlssons tyger. Beställde i måndags och idag hämtade jag ut den på ICA, och Ohlssons rear de nu! En investering i mitt företag och en julklapp till mig själv. Nu ska jag sy kläder till mig! Har så mycket tyger och så många idéer men kommer mig inte för, borde gå en kurs, men det finns inga i närheten vad jag vet. Och nej, jag behöver inte alls provdockan för att kunna sy, men jag tyckte det var en rolig idé och en detalj till mitt syrum. Och så känns det så proffsigt! ;)

3 kommentarer:

popetotrora sa...

Vad kul med en egen provdocka! Förstår att det känns proffsigt. :-)

Mimmi sa...

Syrelaterade julklappar till sig själv brukar jag också unna mig, men i år blev det inget.

Kanske en Diana ;-) jag skall iallafall ta mig i kragen och sy till mig själv nu. Har en beställning på en vuxentunika och då måste jag ju först sy en prototyp till mig själv. En riktigt bra spark i baken :-)

Elo sa...

Ja va kul att du köpte en provdocka. Lapphunden blev mycket uppskatttad av Allis mamma ;) Påminn mig att jag har en fråga apropå den. Vi fikas väl snart.