19 december 2010

Gammal lampa blir ny för billig peng

En ny kökslampa ville jag ha till nya köket eftersom den gamla såg så liten ut i detta stora rum. Letade i många elaffärer, vanliga affärer, möbelaffärer osv. Visst fann jag flera fina lampor, men ingen som kändes perfekt för de höga priserna. Ett besök på Kupan gjorde att jag kom hem med en takkrona målad i denna läskiga senapsgula och guldiga färg.
Köpte lampan på ren chansning. men efter att ha sprayat den med fyra lager matt vitfärg så gillar jag den mycket!
På bilden ovan hänger den i mitt kök och nu till julen har den även blivit julpyntad. Har pyntat med röda trähjärtan från Dollarstore och vita och röda filthjärtan och änglar från Hamngatan 12. I det enkla bor det vackra. Och den totala kostnaden för min kökslampa blev 170 kr. :)

4 kommentarer:

Libe sa...

Vad läcker den blev med det vita :)

Fia sa...

Det ser jättefint ut!

Therese sa...

Där har du verkligen gjort ett FYND, blev så snyggt!!! KRAM

Daniel sa...

Blev ju hur tjusig som helst!!!!