16 november 2010

Dörrpynt

I helgen blev det lite utomhuspynt gjort och min ytterdörr fick sig en prydnad i form av en krans.
Halmstomme klädd med gran, tall, ene och lite lummer. Har snurrat fast ett band från fjolårets rea (?) på Hemtex och gjort en liten rosett av det som blev över. Snett och inte alls symetriskt, skriker hemmagjort! ;)
Fotade idag i det underbart fina vintervädret; strålande sol, -11 grader och snön gnistrade på backe och i träd. Så ny banner fick det allt bli! Tycker inte att hjortronet är i säsong längre... Bilden är tagen hemma på gården och huset på bilden är den gamla bryggstugan.

1 kommentar:

Carro/mysigtdesign sa...

Härliga vinterbilder, får mig att längta bort från centrala Göteborg...
Min mamma såg dina fina hundpåsar och är lite nyfiken på dem. Hon har en dvärgschauzer som blir jättekall vintertid ifall man t ex ska stanna och fika utomhus, eller om han behöver sitta i bilen själv en stund. Vad är det för funktion (jag är ingen hundmänniska så jag vet inte riktigt hur du använder dem...)?