30 oktober 2010

Stammar eller sly?

Mera bilder från huset, hoppas det är ok... Lovar, jag ska vara kreativ i syrummet snart!
Köket börjar ta form, ett IKEA kök med vita luckor, modell Lidingö. Vitvaror blir vita, det gamla pärlsponttaket är vitt, vita limträbalkar i taket, väggarna är vita, golvet ett vitpigmenterat furugolv från Föllinge... När solen skiner in är det som att gå i ljusterapi! Härligt men lite läskigt samtidigt. En tapet ska upp på delar av väggarna snart, annars riskerar jag nog att bli snöblind när snön kommer...

Men det ska hur som bli underbart att få ett super fräscht och fint kök, och det är verkligen mitt! :) I trappen upp växer mina björkar ur den gröna vegetationen som utgörs av en gammal linoleummatta (eller vad det nu heter). Tapeten är en favorit och den finns på en vägg till i huset, i annat rum, samma tapet som jag hade i hallen i lägenheten i city. En billigare tapet från Duro, Karelia.

4 kommentarer:

jejja79 sa...

Gud vad underbart när det börjar bli klart =) superfint blir det och vitt är ju bara för härligt. Är som att ha ett vitt papper som man kan göra vad som helst på =) Tapeten i trappan är ju bara så fin, är sugen på den i tv-rummet när vi kommer med renoveringen dit =) kram

Libe sa...

Vilket fint hur du har när allt är färdigt :) Och det är så himla roligt att få bestämma själv hur det ska se ut.

Medea sa...

Vad kul att få nytt kök. Jag hade samma känsla som du när vi renoverade vårt kök i huset i Provence. Det är så härligt att få det precis som man vill.
Jag tycker inte att du ska ursäkta mer att du visar bilder från renoveringen. Vi vill ju se dem och livet består ju inte bara av sömnad. Ser verkligen fram mot att få se mer av ditt hus. Det vore kul att se de gröna linoleumstegen på trappan också. =)

Therese sa...

Oj oj nu tar det sig - du kommer att få det sååå fint!