27 oktober 2010

På begäran - en bild från mitt hus! :)

Turkos är en mycket fin färg tycker jag, och när jag ramlade över bra priser på turkost glastegel/betong så handlade jag. Jag tolkar kommentarer och mejl som att det är av intresse att lägga ut fler bilder från huset, huset som närmar sig färdigt för varje dag som går. :) Allt klinker och kakel är på plats och i badrummet nu så växer glasväggen, bilden ovan, fram. Till höger om väggen blir det en glas dörr i klarglas som leder in till bastun. Mycket glas kommer det att bli för att släppa in dagsljuset i det stora fönstret i bastun in i badrummet. Vitt kakel på väggarna, brungrått klinker på golvet (samma är det i ytterhallen med). Alla saker flyttade från lägenheten nu, endast städning av den kvar att göra i stan, sen blir det "landet för hela slanten"! :)
Flera kassar har bytt ägare och jag har fått tre nya bilder som jag vill visa här på fina kassar.
Anna Z sydde dessa


En rosa kasse sydd av Linda A, i helgen såg jag kassen live hemma hos Fia som fått den i bytet!

Kasse nr 2 sydd av Linda A
Gillar du att fynda på loppis?
Bor du i Jämtland?
Är söndag den 7 november obokad ännu?
Då tipsar jag om ett besök på megaloppisen i Föllinge! Alla 75 borden är bokade av glada försäljare, jag är en av de.
Kom och fynda! :)



5 kommentarer:

jejja79 sa...

cool vägg, tycker att de turkosa blocken gjorde det lite mer personligt, kanon. Önskar att jag bodde i jämtland så att jag kan gå på loppis =) ha så kul i helgen och lycka till med loppisförsäljningen.

Bettan sa...

Halloj!
Kul att se bilder av ditt hus.. Ha det gott! /e

Fia sa...

Håller helt med om att turkost är en jättefin färg! Jättekul att få se hur det utvecklas i huset! Tack själv för senast!

Medea sa...

Det är jättekul att se bilder av ditt hus. MER sånt. =)

Anonym sa...

Ååå..va kul att se resultatet i ditt hus.Va kul att få börja göra iordning nu kan jag tänka mig. Så nyfiken på att se hur de ser ut nu..:) Ha en riktigt bra helg!

Kram/ kusin Sandra