05 september 2010

Värmesäckar

Tre värmesäckar klara. En fick lite skönhetsfel så den stannar hemma, som tur är passade den bra på labradoren, som inte var så nöjd med att vara mattes modell när det är +15 grader ute och nyss rejsat runt med en pointervalp. ;) En grön och en marinblå ska skickas till två beställare och jag hoppas de ska bli nöjda! Säckarna säljs med en förvaringspåse, liknande som mina packpåsar i storlek XS - 2 liter.

Eventuellt ska jag sälja på en julmarknad i år, känns läskigt men jag tror jag ska utmana mig iaf! Men frågan är vad jag ska sy och sälja? Kom gärna med tips och synpunkter! Ska det man säljer ha julanknytning, eller kan man sälja det som man syr i normalfall eftersom man kan köpa och ge bort i julklapp. Hur gör ni andra som säljer på marknader, anpassar ni efter säsong?

4 kommentarer:

TokTova sa...

Jag har bara erfarenhet från en julmarknad men det jag såg på den var att det var det som var julanknutet som sålde allra bäst. Mitt julpynt (tomtar, hjärtan till julgran, julgranspynt, osv) sålde jättebra. Det andra gick trögare. Likadant var det för övriga som sålde.
Det var i alla fall väldigt roligt att vara med och jag ska göra det i år igen.

Therese sa...

Gåsapportör?! Låter spännande - grattis! Här laddas jaktradio och pejl m.m. så allt ska vara tipptopp på lördag då min vecka av total frihet å njutning börjar :-D
Skitjakt på dig med!

Elo sa...

Klart du ska vara med på julmarknad, jag tror det är din grej i vinter. Ditt egna lilla vintermål (om du nu inte ska åka Kortvasan igen...)

Alla kan sy sa...

Du har en utmärkelse att hämta hos mig om du vill ha den. Jag hittar så mycket fint på din blogg.