16 september 2010

Huvudvärmare

Tack snälla ni som lämnat kommentarer, mejlat och stöttar mig på nära håll den senaste veckan pga det som hände förra fredagen, och som delvis verkar fortsätta den här veckan. Vill tyvärr inte skriva något om det som hänt här, bla pga detta är en syblogg och inte min livsblogg... Hoppas ni förstår. Fråga istället om ni vill veta.
Säsongen för att använda mössa är här. I min värld pågår den säsongen från september till slutet av maj, sen har den ofta en kort säsong just över midsommar av någon anledning. Jag ville sy, mössor gillar jag mycket och tyg hade jag. Så två nya mössor blev det förra veckan. Den turkosa med gula ränder går jätet bra till min nya gore-texjacka och den vita fungerar bra som "renoverings-arbets-mössa". Bilden ovan är på mig om någon skulle undra. ;)
Har lite problem med att få till början på sömmarna bra, så att det inte blir en skarp kant när jag vänder den rät. Övning ger färdighet antar jag, men är det någon som har en mirakellösning på det så får ni gärna tipsa mig!
Roligt att så många vill vara med på sy & byt! Finns plats för många många fler om intresse finns! :)

2 kommentarer:

Therese sa...

Fortsätt stå på dig!!! Har du lagen på din sida, vik dig INTE, fast nu vet jag ju inte exakt vad det rör sig om... Men jag tror på dig! Å så skoj att få ett ansiket på dig :-) Exakt så go, glad å sportig ut som jag tänkt mig!
Försök ha en underbar helg!
KRAM

Therese sa...

Fortsätt stå på dig!!! Har du lagen på din sida, vik dig INTE, fast nu vet jag ju inte exakt vad det rör sig om... Men jag tror på dig! Å så skoj att få ett ansiket på dig :-) Exakt så go, glad å sportig ut som jag tänkt mig!
Försök ha en underbar helg!
KRAM