30 augusti 2010

En vild chansning för ökad kreativitet

Att få sy till familj, vänner, bekanta och helt obekanta människor höjer självförtroendet och gör mig både stolt och glad. Dessvärre hindrar detta för stunden min kreativitet pga det finns ingen tid riktigt just nu att sy eller pyssla med det jag har inspiration för just nu.
Därför beslutar jag mig ikväll för att säga nej till alla beställningar ett tag framöver. Det enda jag tar på mig att sy just nu är vindsäckarna till hundar. Inspirera mig gärna med önskemål om du vill köpa något, men jag lovar inte att jag kommer sy just det du vill ha nu. Men sy det hoppas jag att jag hinner med, och förhoppningsvis utvecklas jag en massa och jag får möjlighet tt fylla på i butik kraja där alla är välkommna in och shoppa loss! Det är en vild chansning om hur det går för mitt lilla hobbyföretag framöver, kanske säljer jag mindre, kanske blir krajaprodukterna attraktivare för jag får mer utlopp för min kreativitet, oavsett utgången så känns det som ett bra beslut just nu för mig.

3 kommentarer:

Alla kan sy sa...

Otroligt bra! Man ska följa sin känsla och göra som man känner. Jag försöker hitta en balans mellan att göra det JAG vill och göra det andra vill ha. Det är ju, som du skriver, roligt att andra gillar det man gör. Jag har det ju bara som hobby, jag syr sällan på beställning, men säljer det jag redan sytt om någon skulle vilja köpa. I nästan alla fall väljer jag tyg och modell, och det som kommer till på "löpande band" är ändå en "limited edition", där jag bestämmer hur många jag känner för att göra. Är det sedan slut, så är det slut.

Therese sa...

Bara att pausa ibland :-) Älskar din nya header, å ser fram emot att ta del av annan kreativitet så länge *ler* Kram

TokTova sa...

Jag tror du har tagit ett bra beslut. Dessutom så brukar ju det man gör för att det bara är så himla kul bli väldigt bra.
Jag tycker du är jätteduktig och nu ska jag ta mig en titt i din butik. Ha det bäst!