11 juli 2010

Vinnaren dragen!

Dagen idag skulle jag spendera vid symaskinen och sy bla en sommarklänning till mig själv. Allt är utklippt och påbörjat men coverlocken strular med trådarna... Så jag gör som vanligt, får det bara "ligga till sig lite" så ordnar det sig snart. Hoppas jag får tid att lösa det i morgon så jag får sy klart min klänning snart! :) Inget annat blev sytt idag heller... :(
I veckan fick jag möjlighet att kika på den stora tältkåtan jag slet med i vintras och lagade efter stormen blåst sönder den på fjället, någon som minns? Nu är kåtan impregnerad och uppsatt och även med mina kritiska ögon så ser det faktiskt riktigt bra ut! :) Den ljusa tårtbiten är en av alla bitar jag sytt dit och den ser ju inte ut att göra kåtan alltför sned iaf, blev lite bredare i ovankanten än det skulle vara men det fungerar som synes riktigt bra iaf. Får se hur den klarar höststormarna nu bara, jag håller tummarna! Ägaren är jätte nöjd iaf och det gör mig riktigt glad!
Så var det dags för dragningen av min utlottning av en krajaväska i valfri färg eller mönster.
Tam ta dam! Jag är lite slö och använder mig av en slumpgenerator och den drar inlägg nr 11 - Outi med bloggen Använt & Nytt. Grattis!! Outi gillar väskor i blommiga retrotyger. Jag syr och skickar den så snart jag får lite tid över. Tack alla ni andra som var med på utlottningen men som tyvärr inte vann. Vill ni däremot kosta på er en egen Krajaväska så varsågoda att köpa direkt i butikkraja, på gårdsloppisen i Nordannälden eller beställ en direkt av mig via krajamaria (att) live.se om ni inte hittar den ni önskar i butiken. Jag har nästan sjukligt mycket tyger hemma...gissar att när det är dags att flytta kommer det bli ett helt släp med bara tyger och maskiner. :) Lycka!
Kan säga att det har kommit in en massa nya saker i loppisen under helgen och till veckan är det på väg in fler möbler. Alla välkommna!!
För de som undrar kan jag även berätta att renoveringen av huset går bra, dränering gjord på två sidor, plattor och stolpar gjutna och början till min utbyggnad är på plats! Övervåningen ser nu ut att kunna bli en fin gymnastiksal, saknas bara ribbstolar och en tjockmatta så är den klar, utan innerväggar så känns det stort! markplan saknar också lite väggar och ser nu ut att bli balsal alternativt gigantiskt kök... :) Känns mycket bra!

1 kommentar:

Vaktmästarn sa...

Yesss! Kul att vara en vinnare!!! Dina väskor är så FINA! Vilken överraskning det blev, och spänningen är olidlig tills jag får se hur "min" väska blir. Kanske en i grönt? (Blev lite förtjust i mittenväskan i översta raden i ditt inlägg den 29 juni.)

Kram
Outi