22 juli 2010

Legopåse

I dag levererades en beställd legopåse till en kollega. Den är ca 115 cm i diameter, önskade göra den större men ville inte skarva i det limegröna tyget med flodhästar på från IKEA. Andra sidan är i röd bomull från Stoff & Stil. Fina tyger ihop! Är du nyfiken på hur den fungerar så kika här, där finns en film med hur smart den är.
Renoveringen av mitt hus går framåt, vi har tur med vädret (även om det påstås komma snö ikväll) och även utbyggnaden fick tak över sig igår.
Jag blir nästan rörd när jag kikar på huset, för jag är övertygad om att jag kommer få det vackraste huset av alla att flytta in i! :) Visst, jag är partisk, men det får man vara tycker jag, speciellt när det är mitt alldeles egna projekt. :) Erkänner, jag har mycket hjälp med svåra beslut som materialval för funktion... :) Men det är mitt hus och mina pengar.
Taket ska få ett tegelrött tak från Rydab, utbyggnaden ska få en dörr och fem fönster och panel som ska målas i falurött. Har inte beställt dörrar ännu, men det lutar starkt åt en i guldockra...
Köket börjar vara klart i mitt huvud och likaså har jag en idé om hur syrummet med fjällutsikt ska se ut, speciellt vad gäller dekoration på en av väggarna, men det får ni vänta lite med att veta mer om. Förhoppningsvis börjas det renoveras (rivningen nästan klar) inne i början av augusti. Då kommer det nog fler bilder här.
Loppisen i Nordannälden öppen i morgon fredag och jag kommer att fylla på med bla en kasse tyger. Svårt att rensa i tygförrådet, men ett måste...

1 kommentar:

Linda sa...

Jag har just hittat dn blogg, men här fanns mycket inspirerande så jag tar och följer den.

(passar också på att tipsa om att jag lottar ut två stuvar i min blogg under juli)